Drukarnie to jedna z tych działalności, która dzięki prężnemu rozwojowi branży reklamowej w dalszym ciągu stanowi ważny element działalności wielu małych i dużych firm – we wszystkich branżach na rynku.
Aby trafić do swojego klienta, każda firma potrzebuje materiałów promocyjnych i reklamowych, czy to w postaci wizytówek, listów, papieru firmowego, reklamowych kubków i długopisów, czy plakatów i ulotek. Pomysł stworzenia własnej drukarni wydaje się być więc dobrym posunięciem biznesowym. Co warto wiedzieć przed otwarciem drukarni?
Drukarnia doskonałym pomysłem na biznes
Patrząc na wymagania, jakie przed firmami stawia współczesny klient, a także starania, jakie firmy muszą włożyć, by zawalczyć z konkurencją o każdego odbiorcę, branża reklamowa oraz wspierające ją drukarnie działają na fali sukcesów. Otworzenie własnej działalności jest dobrym pomysłem na biznes, o ile potrafisz wypromować swoje usługi i zagwarantować najwyższą jakość oczekiwaną przez klientów. Jeszcze przed założeniem drukarni warto zadać sobie pytanie o to, do kogo chcemy trafiać – potrzeby małych firm usługowych są zupełnie inne, niż dużych przedsiębiorstw wydających na druk reklam tysiące złotych miesięcznie. W związku z tym zupełnie inne będą także Twoje potrzeby względem maszyn i zaplecza produkcyjnego – otwarcie drukarni nie równa się zakupowi kilku drukarek i kopiarek, bo te mogą zapewnić sprawną obsługę wyłącznie klientów indywidualnych.
Jakie usługi warto oferować jako drukarnia dla firm? Przede wszystkim szeroki pakiet materiałów, na których możesz drukować ich reklamy. Ulotki, plakaty, teczki, listy, dokumenty, segregatory – standardowy papier i wiele dostępnych wykończeń, pozwolą osiągnąć ciekawe efekty druku. Znacznie większe grono odbiorców przyciągną do Twoje drukarni oferty niestandardowe. Zaproponuj klientowi możliwość druku opakowań, personalizowanych gadżetów, reklamy wielkoformatowej, standów i kompletnych stoisk reklamowych. Im szersza jest Twoja oferta, tym większa jest szansa na zainteresowanie małych, ale i dużych firm.
Wydatki przed otwarciem działalności w branży drukarskiej
Podstawowym wydatkiem, na jaki trzeba się przygotować, jest zakup odpowiedniego sprzętu poligraficznego zdolnego wypełnić zlecenia Twoich klientów. Sprzęt dobieramy oczywiście pod kątem oferty, jaką chcemy przygotować i planowanych możliwości przerobowych – żadna firma zlecająca pracę drukarni nie chce czekać na swoje materiały zbyt długo. Na początek warto pomyśleć o wyborze urządzeń używanych, sprawnych, które pozwolą rozkręcić biznes, ale nie narażą Cię na zbyt wysokie koszty, których nie uda się spłacić w krótkim czasie. Wraz z rozwojem drukarni i wzrostem jej popularności, możesz poszerzać swoje zaplecze poligraficzne, a razem z nim także ofertę drukarni.
Maszyny to nie jedyny wydatek drukarni. Do prowadzenia działalności potrzebna będzie jeszcze przestrzeń, nie tylko biurowa ale i produkcyjna. Drukarnia musi zadbać też o swoją reklamę, by docierać do klientów zainteresowanych jej ofertą. Promocję własnej marki warto rozpocząć w sieci, choć oczywiście przygotowanie reklamy drukowanej będzie dodatkowym atutem i pozwoli zaprezentować możliwości drukarni n a własnym przykładzie. Szukając drukarni w Oławie, warto pochylić się nad ofertą Intro-Graf – zakładu poligraficznego, który obsługuje klientów z całego Dolnego Śląska.
Drukarnie obsługują nie tylko nowoczesne firmy, ale i klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców, których zlecenia nie będą bardzo wymagające. Nie warto zamykać swojej działalności tylko na pozyskiwanie tych największych, najbardziej lukratywnych klientów. Oferując ulotki, banery czy reklamę wielkoformatową dotrzesz zarówno do dużych firm, jak i mniejszych, dopiero rozkręcających się działalności, a budując z nimi dobrą współpracę zapracujesz na najlepszą, bo ugruntowaną w realnych wynikach, reklamę swojej działalności.