Kancelarie prawne nie mogą reklamować się w taki sam sposób, w jaki robią to inne firmy, zajmujące się np. budownictwem.

Wynika to z charakteru świadczonych usług. Nie oznacza to jednak, że prawnicy nie mogą w ogóle informować odbiorców o swoim istnieniu – w dzisiejszych czasach równałoby się to zerowym możliwościom prowadzenia biznesu. Jak zatem w etyczny sposób budować wizerunek kancelarii prawnej?

Czym się kierować, zakładając stronę internetową?

Skup się na zakresie usług

Prowadząc stronę internetową dla kancelarii prawniczej, skupiamy się przede wszystkim na opisywaniu usług i ogólnego zakresu działania. Bardzo dobrym posunięciem jest zamieszczenie referencji od firm, z którymi udało Ci się nawiązać współpracę w przeszłości. Będą one stanowiły bardzo mocny element wizytówki, jaką jest strona.

Nie zapominaj o blogu

Ogromnego znaczenia nabiera tutaj prowadzenie bloga. Dzięki niemu pracujący w kancelarii prawnicy mogą udowodnić swoją wiedzę związaną z obszarami tematycznymi, w których zakresie udzielają pomocy prawnej. Opisywanie konkretnych przypadków w formie case study również może pomóc wielu klientom, nieradzącym sobie z zawiłą i niejasną formą przepisów prawnych.

Budowanie wizerunku poza stroną – wpisy gościnne

Publikowanie swoich wpisów na zewnątrz pozwoli dodatkowo umocnić wizerunek profesjonalisty. Istnieje kilka stron internetowych, na których prostym językiem wyjaśnione są zagadnienia prawne. We wpisach gościnnych można umieścić linki do swojej kancelarii, zachęcając do niej szerokie grono czytelników, jakie zdążyli już zdobyć sobie twórcy strony. Wpisy są tym bardziej skuteczne, że nie opisują oferty w sposób ogólnikowy. One są dedykowane odbiorcom z konkretnym problemem prawnym, poszukującym rozbudowanych i wyczerpujących odpowiedzi.

Nie tylko treść pisana – video content

Poszukując w sieci odpowiedzi na swoje pytania, niektórzy użytkownicy dużo chętniej sięgną po wypowiedź nagraną w formie kilkuminutowego filmiku, niż po artykuł. Warto to wykorzystać i nagrać wypowiedź eksperta lub ująć ją w formie krótkiego wywiadu, skupiającego się na pojedynczym zagadnieniu w obrazowy i klarowny sposób. Jest to sposób na pokazanie bardziej “ludzkiej” strony kancelarii. Nagrania można zamieścić na własnej stronie, na utworzonym kanale na YouTubie lub… w social mediach.

Social media dla prawników?

Tak, jak najbardziej. To właśnie kanały społecznościowe pozwalają zebrać szerokie grono użytkowników zainteresowanych skorzystaniem z pomocy prawnej. Chociaż szukanie prawnika na Facebooku może brzmieć nieco niepoważnie, zaplanowanie odpowiednich działań z zakresu SEO i troska o spójność wizerunku we wszystkich kanałach może przynieść znaczący sukces.

Szukanie niszy rynkowej

Ludzie korzystają z pomocy prawników już od stuleci. Co więcej, na przestrzeni tak długiego czasu zmieniały się obszary, w których można oczekiwać pomocy w walce o swoje prawa, lecz nawet i dzisiaj wciąż wiele obszarów może być z powodzeniem zagospodarowanych. Wciąż jeszcze nie wszystkie kancelarie gwarantują pomoc z zakresu rozwodu celebrytów, który jest o tyle bardziej problematyczny, że towarzyszy mu ogromny rozgłos. Niezbyt częste są również usługi z zakresu walki o prawa zwierząt, podczas gdy świadomość w tym zakresie wciąż rośnie.

strona internetowa dla kancelarii prawniczej

Tworzenie wizerunku nie tylko w Twoich rękach

O ile możesz powierzyć tworzenie strony internetowej najlepszej agencji reklamowej, przykładać wagę do poziomu świadczonych przez siebie usług i treści publikowanych na kanałach, o tyle nie masz całkowitego wpływu na to, jak ocenią Cię Twoi klienci. Nawet najlepsi dostają czasem negatywną opinię, której przyczyny mogą być liczne – od prozaicznych przeoczeń aż po krytyczne zaniedbania.

Nie ignoruj negatywnych komentarzy

Aby kilka negatywnych wypowiedzi nie popsuło mozolnie budowanego wizerunku, należy mieć sytuację pod kontrolą. Udzielanie odpowiedzi jedynie na pozytywne komentarze i uchylanie się od odpisywania na opinie nacechowane negatywnie może budzić podejrzenia o manipulowanie nimi – dlatego też nie unikaj odpowiadania na niskie oceny.

Reklama bez reklamy – trudne, lecz wykonalne

Budowanie pozycji kancelarii prawnej bez stosowania technik reklamy bezpośredniej – bez mówienia o najwyższej jakości, profesjonalizmie i wysokich cenach jest jak najbardziej możliwe, trzeba jednak pamiętać o kilku aspektach, dzięki którym odbiorcy najszybciej dowiedzą się właśnie o Twoich usługach.