Kursy językowe dla firm

Znajomość języków obcych jest w dzisiejszych realiach jedną z najważniejszych cech poszukiwanych u kandydatów na wiele różnych stanowisk pracy. Dziś nawet w mniejszych, działających wyłącznie na lokalnym rynku firmach trudno o kompletny brak umiejętności porozumiewania się w języku innym niż polski.

Obecny system edukacyjny wymaga, by każdy choć w pewnym stopniu opanował jeden  wybranych przez siebie języków obcych i choć nauka ta może posłużyć jako podstawa, wiele firm potrzebuje od swoich pracowników czegoś więcej. Trudno jednak wyobrazić dziś sobie pracodawcę, który narzuca na pracowników obowiązek zapisania się na własny koszt na kursy językowe. Z tego też powodu wiele szkół językowych oferuje dziś zbiorowe kursy językowe dla firm. Na czym polegają, jak wyglądają i co warto rozważyć wybierając ten odpowiedni dla potrzeb twojej firmy?

Którzy pracownicy powinni brać udział w szkoleniu

Organizowanie kursów językowych dla firm wiąże się oczywiście z koniecznością przeznaczenia na nie konkretnych środków finansowych – kwestii, która mogła wcześniej nie zostać rozważona w firmowym budżecie. Mając do czynienia z dużą korporacją oczywiste jest, że firma nie będzie w stanie zapewnić kursu wszystkim pracownikom.

Jak jednak wybrać tych, którzy powinni pojawić się na danym kursie? Przede wszystkim analizując ekspozycję pracowników na dany język. Specjaliści od komunikacji, kontaktów z klientami, czy osoby zajmujące się obsługą poczty przychodzącej i dokumentacji muszą swobodnie porozumiewać się w języku obcym. Ta sama zasada dotyczy też osób na wyższych stanowiskach w firmie – to oni reprezentują ją pośród konkurencji, co oczywiście oznacza, że ich znajomość języków obcych może okazać się ogromnym atutem.

Decydując o tym, kto będzie uczestniczył w kursie warto przyjrzeć się jeszcze raz kompetencjom poszczególnych pracowników. Ci, w trakcie pracy w korporacji mogli poszerzyć swoje umiejętności i nie koniecznie wpisują się w profil, który został umieszczony na ich oryginalnym CV. Jeśli pracownik w ciągu lat pracy zdążył ukończyć już kursy językowe, a być może nawet zdobyć certyfikat, warto odpuścić mu szkolenie i wyznaczyć w jego miejsce pracownika, który naprawdę mógłby z niego skorzystać.

Czego spodziewać się po kursach językowych dla firm?

Dobre szkoły językowe oferujące kursy dla firm to przede wszystkim szkoły, którym nie obce są bardzo szczegółowe odmiany danego języka. W szkole językowej Alta Linguistic kursy językowe dla firm oferowane są nie tylko dla zróżnicowanych pod względem poziomu grup ale także według indywidualnych grafików. Nieco innego słownictwa będą potrzebować specjaliści od marketingu, zupełnie innego ci z branży architektonicznej, księgowości, czy finansów.

Dobierając odpowiedni dla swojej firmy kurs warto przejrzeć oferty różnych szkół i sprawdzić, czy te są w stanie przeprowadzić analizę potrzeb pracowników, charakter ich pracy oraz wymagania biznesowe i są w stanie na ich podstawie ułożyć indywidualny dla firmy plan kursu.

To właśnie indywidualne podejście do potrzeb firmy wyróżnia dobry kurs językowy spośród naprawdę szerokiej dziś oferty szkoleń. Kursy prowadzone na renomowanych, sprawdzonych podręcznikach, skupione nie tylko na dostarczaniu wiedzy pracownikom ale i jej sprawdzaniu są naprawdę wartościowymi kursami, w które warto zainwestować.

Podobnie jak w przypadku kursów indywidualnych, odpowiednie podejście do nauczania jest kluczem do sukcesu. Wiele osób zapomina niestety, że kurs językowy dla firmy to nie kolejne spotkanie prowadzone na podstawie prezentacji. To seria naprawdę intensywnych zajęć nauczających, które mają nie tylko dostarczyć, ale i utrwalić wiedzę z bardzo specjalistycznego zakresu danego języka obcego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *