Konferencja a zadowolony klient

Dobra jakość obsługi klienta szkoleń, czy konferencji, ma bardzo istotny wpływ na wizerunek firmy, ważne aby klient był zadowolony z jakości obsługi jak i z wyposażenia obiektu w którym znajduje się sala konferencyjna. Wszystko to ma kluczowe znaczenie w późniejszej ocenie jaką klient z pewnością wystawi obiektowy. A jeżeli będzie miał negatywne doświadczenie to jest wręcz 100 % szans na to, że negatywna opinia gdzieś się pojawi i będzie szkodziła. Także klient nasz pan, cokolwiek sobie życzy dla nas powinno być to normalne, oczywiście wszystko w miarę rozsądku, jeżeli początkowo ustaliliśmy kilka rzeczy, wydaliśmy na to spor budżet i nagle klient chce całkowitej zmiany to oczywiste jest, ze taka sprawa nie jest możliwa do zrealizowania. Wtedy trzeba wszystko klientowi racjonalnie wyjaśnić, pokazać dlaczego i co jest przeszkodą. Ewentualnie pokazać , ze taka zmiana spowoduje zwiększenie kosztów i spytać się o akceptacje nowego rozwiązania. Na rynku sal konferencyjnych konkurencja jest duża, ważne jest więc aby się wyróżnić przede wszystkim znakomitą obsługą.

Pokaż jak się rozwijasz

Jak bardzo dla każdej firmy jest rozwój i przewaga konkurencyjna nad innymi. W dobie aktualnie trwającego i nie mającego końca kryzysu gospodarczego jest to właściwie najważniejsza broń przedsiębiorstwa. Tylko zatrzymanie najbardziej wartościowych pracowników i dalsze ich dokształcanie może zapewnić byt i przetrwanie przedsiębiorstw. Pracownicy, zwłaszcza CI najbardziej pożądani dobrze o tym wiedzą, dlatego jedynym sposobem aby ich zatrzymać jest ciągłe inwestowanie w ich rozwój, wysyłanie ich na szkolenia, konferencje. Warto również zatrudnić prelegenta, który przeszkoli nasza kadrę z konkretnego zakresu. Nie musimy więc wysyłać kadry na zorganizowane szkolenie, możemy zorganizować je sami. Potrzebna będzie odpowiednia sala konferencyjna, wybór odpowiedniego tematu, odpowiedni prelegent no i najlepiej jakaś osoba, która to wszystko ogarnie i nada temu rzeczywistą otoczkę i sprawi, że słowa staną cię czynem. Aktualnie na rynku dostępnych jest bardzo dużo sal szkoleniowych. Są specjalistyczne obiekty konferencyjne, mamy restauracje, wreszcie są hotele, które posiadają sale konferencyjne a także przeszkoloną kadrę, która każdą konferencję ogarnie i zorganizuje, to samo oczywiście dotyczy szkoleń. Warto więc zastanowić się jaką drogę wybierzemy, jak wszystko zorganizujemy. Jedno jest pewne, na pewno trzeba tę inwestycję poczynić.

Biznes a obsługa klientów

Obsługa klienta to jedna z ważniejszych rzeczy w każdym biznesie, również w tym związanym z organizacja szkoleń i konferencji. Tak jak wspominałem we wpisie sprzed kilku dni zaczynamy serię dotyczącą jakości i generalnie obsługi klienta. Co zrobić kiedy klient jest bardzo wymagający, ciągle chce czegoś więcej. Macie wrażenie, że wszystko już jest tak wypasione a on jeszcze kombinuje i zastanawia się co zrobić dalej.

KonferencjaWasze sale konferencyjne są już odpowiednio przygotowane, atrakcje dodatkowe – no po prostu jest ich masa, wszystko dobrze zorganizowane i dopięte na ostatni guzik. No cóż klient nasz pan. Ma pytania odpowiadaj. Jeżeli chce wyjaśnię wyjaśnij. Jeżeli chce zmian to jeżeli nie jest to związane ze zmianą kosztów to dokonaj zmiany, specjalnie dla niego. Będzie czuł, że w tym obiekcie dba się o jego potrzeby i że hotelowi również zależy na tym aby konferencja czy wydarzenie biznesowe wypadło na jak najwyższym poziomie. Dobrze przygotowana konferencja i zadowolony klient to najlepsza reklama dla twojej firmy zajmującej się organizacja spotkań biznesowych.